ایده, بداهه نویسی, لحظه نگار

از بذر تا میوه، از ایده تا محصول

از واپسن لحظات شکل گیری یک ایده، ایده چون بذری می باشد که اگر شرایط مناسب  برای آن مهیا شود، می تواند سر از خاک بیرون درآورد و به بالندگی برسد.

در اینجا میخواهم برخی از تشابهات موجود بین ایده ی محصول  و بذر میوه را بررسی کرده.  شاید این متن توانست ذره ای شما را به پی گیری ایده هایتان ترغیب کنیم  و شاید این مقدار ناچیز، مسیرتان را تغییر دهد.

ایده ها در ابتدا که به ذهن ما خطور می کنند، مانند بذری هستند در دست ما، می توان آن را کاشت و از آن مراقبت نمود یا می توان آن را در گوشه ای رها ساخت. گاهی به بذر نگاه می کنیم و با خود می گوییم مگر امکان دارد  این بذر روزی درختی شود و بار بدهد.
در این نقطه است که باید اولین قدم را برای کاشتن ایده ی خود برداریم، این گتام سخترین قدم در مسیر عملی کردن ایده می باشد. این قدم می تواند ما را در مسیر کارآفرینی بندازد.
وقتی ما این بذر را در کنار باغبان یا فردی که تجربه ی کافی در این زمینه دارد کاشتیم و آن را پرورش دادیم تا به نهالی تبدیل شود.
حالا ایده به درجه ای از پختگی رسیده که می توان بک نمونه ی اولیه از محصول نهایی ما باشد. در این مرحله است که باید تصمیم بگیریم این ایده به اندازه ی کافی خوب است یا خیر. گاهی سرمایه گذاران باید تصمیم بگیرند که نهال ما قابلیت تبدیل شدن به یک درخت پربار را دارد یا نه.
سرانجام این نهال تبدیل به درخت شده و  شکوفه می دهد و شکوفه ها پس از مدتی تیدیل به میوه می شوند، در این هنگام است که می باست بهترین زمان را برای عرضه ی محصول خود انتخاب کنیم زمانی که ایده ی ما نه کال باشد نه بیش از حد رسیده و وارفته.
پس از عرضه ی محصول، باید ببینیم محصول نهایی خریدار دارد . از مشتریان بازخورد گرفته می شود که آیا از محصول رضایت داشته اند، اگر رضایتی حاصال نشد باید علت مشکل را شناسایی کرذ.شاید می بایست خاک و نحوه ی آب دادن به  آن تغییر کند.شاید از کود مناسبی استفاده نشده است، شاید هم بذر را اشتباهی کاشتیم!

این متن در حال ویراش شدن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *