لحظه نگار, متفرقه, متمم

معماری برند شخصی

تفاوت برند سازی شخصی با برند سازی محصول

گردهمایی 26 مرداد متممی ها به بهترین وجه انجام شد. مخصوصا دو ساعت آخر که محمد رضا شعبانعلی سخنرانی کرد.

یکی از نکاتی که در این سخنرانی برای من جالب بود، تفاوت برند سازی شخصی با برند سازی محصول بود.

روش های برند سازی برای محصول و شخص کاملا عکس یکدیگر عمل می کنند، برای برند سازی محصول می بایست ببینیم که بازار و مشتریان ما چه می خواهند ولی در برند سازی شخصی می بایست  کاملا عکس این قضیه رفتار کرد یعنی میبایست خود را به بازار تحمیل کرد و مخاطب باید من را به شکلی که هستم بپذیرد. یعنی من مجید جعفری بدون هیچ نقابی باشم.

خلاصه ای از مباحثی که در 2 ساعت پایانی گردهمایی مطرح شد.

روندهایی که نیاز به برند سازی شخصی را تقویت کرده است:

  • توسعه اقتصاد توجه
  • ترویج اقتصاد فریلنسری
  • کاهش وفاداری به کارفرما
  • ترویج تدریجی فرهنگ فرد گرا
  • کاهش ارتفاع دیوارهای ورود به برخی صنایع

گامهای اصلی برای معماری برند شخصی

  1. مخطبات چه کسانی هستند
  2. ارزش پیشنهادی برند چیست
  3. دسته برند
  4. الف) عصاره برند(دوست دارید به چه صفت هایی شناخته شوید.)  2)شوق برند(محرک درونی شما چیست)  3)اولویت های برند (حاضرید چه چیزی را برای چه چیزی قربانی کنید)

و بسیاری از مطالب کاربردی دیگر …

و این گردهمایی با این جمله به پایان رسید

همه رو به پایین سقوط نمی کنند
برخی رو به بالا سقوط می کنند


 

متن دست نوشته ی محمدرضا به یادگار به تمامی شرکت کنند داده شد.

 

در فرهنگ های توسعه نیافته
انسان ها به پیشرفت فکر می کنند
و در فرهنگ های توسعه یافته به رشد

پیشرفت باسنجش موققیت ما
نسبت به دیگران تعریف می شود
و رشد ، به سازنده بودن حضور ما در کنار دیگران

سلول سرطانی سلولی است که
پیشرفت خود را به پیشرفت دیگران ترجیح میدهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *